Coöperatie Energie-N

Word lid van Energie-N: Samen de baas over onze eigen energie!

 • Kan ik mijn huis straks nog wel betaalbaar verwarmen?
 • Wil je ook wat doen voor klimaatherstel?
 • Word ik nog geholpen bij de energietransitie?
 • Vind je stadsverwarming ook erg duur?

Op dit soort vragen willen we als Coöperatie Energie-N samen met jou de antwoorden zoeken en de oplossingen vormgeven.

Ken je Energie-N al? Wij zijn een groep vrijwilligers die al honderden inwoners van Nieuwegein hebben geholpen met het verduurzamen van hun huis. Nu gaan we een stap verder: we worden op 27 mei 2026 een coöperatie. Dat is een vereniging van en voor inwoners.

Waarom een coöperatie?

Te lang hebben anderen beslist over onze energie. Grote bedrijven en de gemeente maken plannen voor jouw huis en jouw wijk. Wij vinden dat dit anders moet. De energietransitie gaat over jouw huis en jouw portemonnee. Daarom worden we samen ‘medespeler’ in plaats van toeschouwer.

De voordelen op een rij:

Jij beslist mee: In onze coöperatie is iedereen gelijk. Elke stem telt, of je nu veel of weinig geld hebt. Samen bepalen we de koers.

Betaalbaar voor iedereen: Wij willen dat duurzame energie voor iedereen te betalen is. Het voordeel gaat niet naar verre aandeelhouders, maar komt terug bij onze eigen leden.

Samen inkopen: Door als straat of wijk samen isolatie of zonnepanelen in te kopen, krijgen we een betere prijs. Ook energie kunnen we samen inkopen.

Slimme oplossingen: We onderzoeken hoe we stroom en warmte in Nieuwegein slim kunnen delen en gebruiken.

Doe mee op jouw manier

Je kiest zelf hoe actief je bent. Wil je alleen informatie en advies van onze experts? Of wil je echt meebeslissen over de toekomst van jouw wijk? Alles kan.

Lid worden kost slechts €12 per jaar (en maar €1 als je een Stadspas hebt). Als lid krijg je niet alleen hulp bij subsidies en besparen, maar zorg je er vooral voor dat de stem van de bewoners in Nieuwegein niet meer genegeerd kan worden.

Bouw mee aan een groen Nieuwegein

Wil jij ook een fijne en betaalbare toekomst voor jezelf en je kinderen? Wacht niet langer en word lid van de club die het echt zelf regelt. Aanmelden voor Coöperatie Energie-N

Of meld je hier aan voor de oprichtingsbijeenkomst op 27 mei. Aanmelden

Samen maken we Nieuwegein vol duurzame energie!